Toegankelijkheid
Bij Vandebron hebben we een missie: 100% groene energie in Nederland, zo snel mogelijk. En als we zo snel mogelijk naar 100% groen willen, moet iedereen mee kunnen doen. Dat betekent ook dat onze website en app door iedereen makkelijk te gebruiken moeten zijn. Daar werken we op dit moment hard aan.
Zo zorgen we voor digitale toegankelijkheid
We willen dat alle vandebronners hun verbruik makkelijk en snel kunnen inzien, dat alle informatie makkelijk vindbaar is, en dat iedereen zonder gedoe een energiecontract kan afsluiten of verlengen.
Daar zijn we nog niet, maar we werken er hard aan om steeds beter te worden. Zo schrijven we ingewikkelde teksten om naar duidelijke taal, en bij afbeeldingen zetten we een beschrijving voor gebruikers met een schermlezer. Hiervoor houden we ons onder andere aan de WCAG-regels (Web Content Accessibility Guidelines). Dat zijn regels voor een toegankelijke website. En als we nieuwe onderdelen aan onze website of app toevoegen, maken we deze meteen toegankelijk.
Dit gaan we doen
Binnenkort laten we een onafhankelijk bedrijf onderzoek doen om te zien wat we al goed doen, en waar we nog kunnen verbeteren. Daar gaan we meteen mee aan de slag. En ook daarna blijven we regelmatig testen wat beter kan - want toegankelijkheid is geen check die je één keer doet, maar iets waarin we willen blijven verbeteren. Ook geven we onze medewerkers training over digitale toegankelijkheid. Zo weet iedereen die bij Vandebron werkt hoe ze hierbij kunnen helpen en zetten we samen flinke stappen vooruit.
Deze pagina is voor het laatst aangepast op 14 juli 2025. We voeren de verbeteringen stap voor stap door op basis van het onderzoek, en passen deze pagina dus ook regelmatig aan.