Verhuizen

Verhuizen is vaak een spannende gebeurtenis, waarbij veel geregeld moet worden. Het laatste waarover je je druk wilt maken, is het overzetten van je energiecontract. Dat begrijpen we. Daarom helpen we je er graag bij. We hebben de belangrijkste vragen rondom verhuizen alvast voor je op een rij gezet. Lees snel wat we voor je kunnen doen.

Direct naar het onderwerp

Ik ga verhuizen en wil bij Vandebron blijven. Wat moet ik doen?

Wat fijn dat je ook in je nieuwe huis gebruik wilt maken van 100% duurzame stroom uit Nederland. Zo versnellen we samen de energietransitie! Als je binnen Nederland verhuist, kun je je energiecontract gewoon meenemen. Geef via Mijn Vandebron aan dat je gaat verhuizen, dan is het zo geregeld. Liever even bellen? Dat kan natuurlijk altijd. Hieronder beschrijven we de stappen voor het meenemen van je energiecontract bij een verhuizing.

Je energie­contract meenemen

Meer

Bel met onze klantenservice om je verhuisdatum door te geven of log in via Mijn Vandebron en wijzig je adres. Let op: doe dit wel minimaal twee weken voor je verhuizing.

Wij maken de verhuizing van je energiecontract in orde. Je krijgt hierover een e-mail ter bevestiging.

Op de dag dat je gaat verhuizen, vul je de meterstanden in en stuur je ze naar ons toe. Heb je een slimme meter? Dan hoef je de meterstanden niet aan ons door te geven.

Wij maken de eindafrekening van je oude woning in orde. Deze ontvang je maximaal 8 weken na het verhuizen van je contract.

Op basis van de meterstanden van je nieuwe woning en het standaard jaarverbruik, maken we een schatting van je nieuwe maandbedrag.

Als je eenmaal bent verhuisd, krijg je gewoon weer duurzame energie van de door jouw gekozen energiebron. Goeie energie noemen we dat!

Betaal ik om mijn contract over te zetten naar mijn nieuwe huis?

Als je gaat verhuizen en je neemt je energiecontract mee naar je nieuwe woning, hoef je hier niets voor te betalen. Dit is een service van Vandebron. Indien je gaat verhuizen en je overstapt van energieleverancier, dan kan het zijn dat je huidige energieleverancier een opzegboete in rekening brengt.Kijk hier voor meer informatie.

Ik ga verhuizen en wil overstappen naar Vandebron. Wat moet ik doen?

Wat leuk dat je wilt overstappen naar Vandebron. Hieronder leggen we je kort uit wat je moet doen om je aanmelding in orde te maken. In slechts een paar stappen heb je je aangemeld bij Vandebron. Wij zeggen voor jou je contract bij je oude leverancier op.

  1. Bereken je maandbedrag
  2. Kies een energiebron die bij jou past
  3. Vul je gegevens in en druk op akkoord

Wil je meer informatie over overstappen van energie­leverancier? Kijk dan op onze pagina over overstappen.

Naar overstappen
Hulp nodig? 0880 444 555

We zijn vandaag bereikbaar tot 17:00

Kan ik mijn contract opzeggen?

Als je verhuist, hoef je je contract niet op te zeggen. Je kunt je energiecontract gemakkelijk mee verhuizen. Stel dat je om bepaalde redenen je contract toch wilt of moet opzeggen, dan kan dat natuurlijk. Houd er in dat geval wel rekening mee dat, indien je nog in een huidig contract zit, er een opzegboete aan vast kan zitten.

Kan ik een eigen netbeheerder kiezen?

De netbeheerder is verantwoordelijk voor het aanleggen van het energienet in jouw regio. Deze is gebonden aan je woonplaats en regio en kun je dus niet zelf kiezen.

Een vast of een variabel contract

Wat voor contract je precies hebt, kun je gemakkelijk checken in Mijn Vandebron. Als je gaat verhuizen, is dat misschien gelijk een mooi moment om te bedenken of je nog tevreden bent met het soort contract dat je hebt. Heb je een variabel contract? Met een vast contract ben je vaak goedkoper uit. We kunnen je natuurlijk ook een keer bellen om de mogelijkheden met je door te lopen.

Verhuizen naar een huis met zonnepanelen

Je gaat verhuizen naar een huis met zonnepanelen. Dat is goed nieuws, want zo verlaag je niet alleen je eigen energierekening, maar help je ook mee de energietransitie te versnellen. Vandebron baseert je gestelde maandbedrag op het verbruik van de vorige bewoners. Als de zonnepanelen al op het dak lagen, dan wordt dit meegenomen in je maandbedrag. Als de zonnepanelen recentelijk zijn geïnstalleerd, zal het Standaard Jaarverbruik hoger zijn dan je daadwerkelijk gaat betalen. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice, zodat ze je termijnbedrag naar beneden kunnen bijstellen. Wil je nog meer weten over zonnepanelen op je eigen dak? Kijk dan eens op onze pagina over zonnepanelen.