24 maart 2019

Wij presenteren: Onze nieuwe campagne met Jennifer Hoffman en haar bron Arie

Veel Nederlanders kiezen voor groene stroom, maar krijgen zonder dat ze het weten grijze stroom in een groene jas. Met deze campagne willen we Nederland bewust maken van 'sjoemelstroom'.

Om de campagne onder de aandacht te brengen, verspreidden we vorige week onderstaand persbericht:

VANDEBRON START CAMPAGNE MET JENNIFER HOFFMAN

Amsterdam, 18 maart 2019 – Vandaag start de nieuwe campagne van Vandebron. Met de campagne wil de duurzame energiespeler heel Nederland laten kennismaken met ‘goeie energie’. Centraal staat het idee dat er nog altijd veel onduidelijk is over de herkomst van duurzame stroom. Jennifer Hoffman, klant van het eerste uur, licht toe waarom het belangrijk is te weten waar je energie vandaan komt. De campagne bestaat uit een serie online video’s, een radiocommercial, social media content en display bannering.

Het probleem met ‘groene’ energie

Bijna 70% van de Nederlandse huishoudens kiest voor groene stroom. Toch wordt slechts 7% van alle energie in Nederland duurzaam opgewekt. Veel leveranciers verkopen zogenaamde ‘sjoemelstroom’: grijze stroom die met buitenlandse certificaten als groen kan worden verkocht. Onduidelijkheid over de herkomst van energie maakt het lastig om een keuze te maken die écht impact heeft. Mart Vonk, hoofd marketing bij Vandebron: “Met onze nieuwe campagne laten we zien hoe Vandebron de Nederlandse energiemarkt transparanter maakt. We willen op simpele en prikkelende wijze ons verhaal delen, om mensen aan te zetten te kiezen voor eerlijke energie van Nederlandse producenten.”

Goeie energie, dichterbij dan je denkt

Regisseur Johan Timmers - bekend van onder andere de film Vechtmeisje - over de campagne: “Dit jaar werkte ik voor het eerst met Jennifer. Toen ik op set een keer in een Vandebron-shirt rondliep, raakten we in gesprek over het bedrijf en bleken we beiden meer dan tevreden klant te zijn. Vanuit ons gedeelde enthousiasme hebben we toen Vandebron benaderd voor een samenwerking. Het eindresultaat is een simpele maar krachtige video, die de verschillende maar even belangrijke kanten van Vandebron laat zien: de klant, de medewerker en de producent.”

Trouwe klant Jennifer Hoffman

Actrice en presentatrice Jennifer Hoffman is al sinds 2014 klant bij Vandebron. “Ik ben steeds meer een bewuste consument. Ik probeer zo veel mogelijk voor duurzaam te kiezen, bij het kopen van kleding en eten bijvoorbeeld, maar ook bij energie. Transparantie en eerlijkheid vanuit bedrijven is daarbij zo belangrijk. Je kunt jezelf gewoon niet meer serieus nemen als bedrijf als je in deze tijd niet over duurzaamheid nadenkt. Daarom ben ik klant bij Vandebron en draag ik graag hun boodschap uit. Ik vind het te gek om te weten wie er voor mij energie opwekt. Dat ik Arie nu ook echt heb ontmoet, is de kers op de taart.”

Geschreven door Claire van de Graaff

Claire is voormalig copywriter en eindredacteur bij Vandebron en houdt naast van schrijven enorm van koken. En eten.

Deel dit artikel
Tags
Goeie energieImpactVandebron