21 december 2018

Aart van Veller: 'Een film die mijn leven veranderde.'

Bij Vandebron zijn we gek op spraakmakende documentaires en films met een goed verhaal. Speciaal voor Cinetree heeft onze mede-oprichter Aart van Veller een documentaire geselecteerd die zijn kijk op duurzaamheid veranderde.

Bij Vandebron zijn we gek op spraakmakende documentaires en films met een goed verhaal. Films die onze blik op de wereld verruimen en maatschappelijke thema’s belichten. Maar het aanbod aan films en documentaires is zó enorm dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. Dat was voor filmmaker en sociaal ondernemer Hanna Verboom de reden om Cinetree op te richten. Op dit online filmplatform selecteren vaste curators, zoals filmmakers, acteurs en journalisten, elke maand films en documentaires rondom een relevant  thema. Films die je langer bijblijven dan ze duren.

Cinetree

Speciaal voor Cinetree heeft onze mede-oprichter Aart van Veller een documentaire geselecteerd die zijn kijk op duurzaamheid veranderde. Een belangrijke film voor iedereen wie het milieu aan het hart gaat en die zich zorgen maakt over de gevolgen van de opwarming van de aarde.

Before the Flood

Before the Flood van Leonardo diCaprio en Fisher Stevens belicht klimaatverandering van meerdere kanten. DiCaprio reist over vijf verschillende continenten om de gevolgen ervan in beeld te brengen. Hij laat zien dat klimaatverandering ons allen raakt - waar op de wereld je ook woont.  Een zwaar onderwerp, maar het bijzondere aan deze documentaire is dat hij ook een positief geluid laat horen. Dat van mensen die opstaan tegen klimaatverandering en die met eigen initiatieven enorm veel bereiken. Before the Flood laat zien dat we echt iets kunnen doen, ook als individu. Dat onze keuzes heel belangrijk zijn om een gezonde planeet achter te laten voor de volgende generaties. Iets dat wij bij Vandebron alleen maar toejuichen. Want samen kunnen we het verschil maken.

Wil jij deze documentaire via Cinetree bekijken? Dan hebben we goed nieuws. Je kunt Cinetree nu namelijk twee weken gratis proberen. Kun je tijdens de feestdagen eens lekker de tijd te nemen voor een film of documentaire. Maar dan wel één met een goed verhaal.

Geschreven door Isabelle Cannoo

Isabelle Cannoo is Brand Manager bij Vandebron en zet zich dagelijks in om de wereld een stukje mooier te maken.

Deel dit artikel
Tags
ImpactVandebron