Hallo, waarmee kunnen we je helpen?
De meeste klanten vinden hier een antwoord op hun vraag, jij waarschijnlijk ook.
Zelf regelen

Regel snel en gemakkelijk de belangrijkste zaken via Mijn Vandebron.

Ga naar Mijn Vandebron

Dit is waarom de energieprijzen blijven stijgen

De energieprijzen blijven door de aanhoudende onrust op de markt stijgen tot recordhoogtes. Grotendeels is dit te wijten aan de spanningen tussen Europa en Rusland. Maar er spelen ook een aantal andere zaken mee die de tarieven verder omhoog schroeven.

Hulp categorieën

  • Populaire vragen
    Momenteel de meest gestelde vragen
  • Vandebron
    Over Vandebron en contact met ons opnemen
  • Geldzaken
    Alles over termijnbedragen en energienota's
  • Meterstanden
    Alles over meterstanden aflezen en doorgeven
  • Overstappen
    Zo sluiten we je aan en regelen alles voor je overstap
  • Zonnepanelen
    Alles over je eigen energie opwekken en terugleveren
  • Energie
    Over 100% duurzame energie en onze energiebronnen
  • Persoonlijke gegevens
    Voor als je gaat verhuizen of je gegevens wilt wijzigen
  • Contract
    Startdata, contractsduur, energienota en meer
  • Tarieven
    Uitleg over wat je betaalt voor energie via Vandebron
  • Incidenten
    Is er iets mis? Klik hier voor een oplossing.
  • Meterwissel
    Alles over de overgang naar een slimme meter
  • Laadpas
    Hier vind je antwoord op al je vragen over elektrisch rijden met Vandebron
  • Thuislader
    Alles wat je wil weten over je thuislader
  • Slim laden
    Alles over hoe je met laden geld kunt verdienen
  • Isolatie
    Alles over energie besparen door je huis te isoleren

Populaire vragen

  • Ik heb een variabel contract, wat wordt mijn termijnbedrag komende maanden?
  • Ik ben het niet eens met het recent gecommuniceerde termijnbedrag op basis van de nieuwe variabele tarieven, wat nu?
  • Tot wanneer blijft het nieuwe variabele tarief gelden?
  • Vandebron levert alleen groene energie van Nederlandse bodem, waarom is dit nu ook zo duur?
  • Wat is een prijsplafond en hoe wordt dit berekend?
  • Welke invloed hebben de maatregelen die bekend zijn gemaakt op Prinsjesdag op mijn termijnbedrag?
  • Per wanneer zijn de maatregelen omtrent Prinsjesdag definitief en gaan ze in?
  • Wanneer ontvangen we bericht van Vandebron over de maatregelen omtrent Prinsjesdag?
  • Hoe wordt mijn termijnbedrag berekend?
  • Waarom is mijn termijnbedrag verhoogd?
  • Waarom blijven de energieprijzen stijgen?
  • Wat kan ik doen om mijn kosten te verlagen?
  • Door de stijging van mijn maandelijkse energiekosten, krijg ik problemen met het betalen van mijn rekening. Wat nu?
  • Waar kan ik inzien wat ik betaal?
  • Kan ik mijn termijnbedrag wijzigen?
  • Kan ik op dit moment een vast contract afsluiten?
  • Hoe kan ik contact opnemen met Vandebron?