Goeie vragen over:

  • Populaire vragenMomenteel de meest gestelde vragen
  • VandebronOver Vandebron en contact met ons opnemen
  • GeldzakenAlles over termijnbedragen en energienota's
  • MeterstandenAlles over meterstanden aflezen en doorgeven
  • OverstappenZo sluiten we je aan en regelen alles voor je overstap
  • ZonnepanelenAlles over je eigen energie opwekken en terugleveren
  • EnergieOver 100% duurzame energie en onze energiebronnen
  • Persoonlijke gegevensVoor als je gaat verhuizen of je gegevens wilt wijzigen
  • ContractStartdata, contractsduur, energienota en meer
  • TarievenUitleg over wat je betaalt voor energie via Vandebron
  • IncidentenIs er iets mis? Klik hier voor een oplossing.
  • BesparingsadviesWat je als consument kunt doen
  • MeterwisselAlles over de overgang naar een slimme meter
  • LaadpasHier vind je antwoord op al je vragen over elektrisch rijden met Vandebron
  • Slim ladenAlles over hoe je met laden geld kunt verdienen

Populaire vragen

Ik wil mijn startdatum wijzigen, hoe kan ik dit doen?

Liever eerder of juist later starten met goeie energie Vandebron? Dat kan! Zodra je je contract hebt ontvangen, kun je via Mijn Vandebron de startdatum wijzigen. Na de wijziging ontvang je een bevestiging per e-mail met het aangepaste contract.

Kan ik mijn termijnbedrag wijzigen?

Ja, dat kan. Als je denkt het komende jaar minder of meer energie te verbruiken dan er voor je berekend is, of als je thuissituatie verandert (bijvoorbeeld doordat je zonnepanelen hebt geïnstalleerd), kun je je maandelijkse termijnbedrag wijzigen. Via Mijn Vandebron kun je het maandelijkse termijnbedrag met maximaal 25% verlagen en maximaal 100% verhogen.

Hoe hebben jullie de startdatum van mijn contract bepaald?

Vandebron is aangesloten bij het Contract Einde Register (CER). Dit is een databank voor energieleveranciers, waarin alle lopende energiecontracten staan. In de databank staat de einddatum van je huidige contract en de opzegtermijn die hierop van toepassing is.

We bepalen je startdatum als volgt:
Is er een lopend vast contract?

  • Ja: Eindigt deze binnen 6 maanden?
    • Ja: Dan sluiten we hier automatisch op aan.
    • Nee: Dan starten we 36 dagen na de aanmelddatum. → Let op: je huidige leverancier kan in dit geval een opzegvergoeding* in rekening brengen.
  • Nee: Dan starten we 36 dagen na de aanmelddatum.

*De hoogte van deze opzegvergoeding is afhankelijk van de duur van het contract en kun je vinden op consuwijzer.nl.

Wat kan ik zelf wijzigen via Mijn Vandebron?

Op dit moment kun je de volgende zaken wijzigen:

  • Je termijnbedrag
  • De startdatum van je contract
  • Je persoonsgegevens (bijvoorbeeld je e-mail adres of telefoonnummer)
  • Je betaalgegevens
  • Je tariefsoort (bij een dubbele meter kan je je tariefsoort wijzigen naar enkeltarief)

We werken hard aan het uitbreiden van de mogelijkheden van Mijn Vandebron. Zo heb je op elk gewenst moment inzicht in je gegevens en kun je wijzigingen doorvoeren wanneer dit nodig is.

Overstappen: Van A tot Z.

Na de 14 dagen wettelijke bedenktijd zeggen we je contract bij je huidige energieleverancier op en zetten we je over naar jouw energiebron. Binnen de 14 dagen bedenktijd kun je het contract nog kosteloos annuleren. Als je het contract opzegt buiten de 14 dagen bedenktijd, dan wordt er een opzegvergoeding in rekening gebracht. Het enige wat je zelf nog doet, is het doorgeven van de meterstanden. Dit doe je nadat je hierover een e-mail hebt ontvangen van ons. Wij zorgen er vervolgens voor dat dit wordt doorgegeven aan de netbeheerder en je oude leverancier. Op basis hiervan krijg je van je oude energieleverancier een eindnota toegestuurd voor je werkelijke verbruik tot aan dat moment. Vanaf dan koppelen wij je rechtstreeks aan je energiebron en komt al jouw goeie energie Vandebron.

Let op: je oude energieleverancier heeft wettelijk gezien zes weken de tijd om de overstap administratief te verwerken. Het kan zijn dat je oude energieleverancier na de overstapdatum nog een termijnbedrag in rekening brengt. Die termijnbedragen worden verrekend op je energienota, zodat je uiteindelijk nooit dubbel betaalt voor je energie.

Ik kan het antwoord op mijn vraag niet vinden, hoe kan ik contact met Vandebron opnemen?
Staat jouw vraag er niet tussen? Aarzel dan niet en neem contact met ons op. Je kunt je vraag op Facebook of Twitter stellen, ons bellen op nummer 0 880 444 555 (normale belkosten) op werkdagen van 09.00 tot 18.00 uur (op vrijdag tot 17.00 uur), of een bericht sturen via ons contactformulier. We helpen je graag!