18 mei 2018
Organic Energy in de media
Afgelopen maandag lanceerden we 'Organic Energy': onze nieuwe campagne waarmee we mensen bewust willen maken van de vervuilende steenkoolindustrie. Want veel Nederlanders steunen die zónder het te weten.
Steenkool is de meest vervuilende fossiele brandstof. Toch steunt 50% van Nederlandse huishoudens (onbewust) de kolenindustrie, door energie af te nemen bij een leverancier die kolenenergie produceert. Met deze campagne willen we laten zien hoe misleidend en vervuilend de huidige energiemarkt is. Zo steunen miljoenen mensen, vaak zonder het te weten, de steenkoolindustrie. Dit moet anders. En daarom lanceert Vandebron Organic Energy: 100% authentieke kolenenergie.
Enthousiast ontvangen
Niet alleen door consumenten, maar ook door de media werd deze campagne enthousiast ontvangen. Zondagavond hadden we zelfs een voorpublicatie in Trouw. Maar ook in Adformatie, Fonkonline, Nederlands MediaNieuws en Marketingtribune hebben over Organic Energy geschreven. Viva wijdde er een blog aan, evenals Vance, Elle.nl en Sprout. We zijn blij met zoveel aandacht èn de positieve reacties die we lazen op social media.
Verwarring
Natuurlijk kregen we ook reacties terug dat mensen dachten dat Organic Energy echt bestond en dat we met deze satirische video alleen maar verwarring zaaiden. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. We willen juist bewustwording creëren en mensen laten nadenken over de oorsprong van hun energie.
Benieuwd of je onbewust ook de kolenindustrie ondersteunt? Check het hier!
Tags
VandebronGerelateerde artikelen
Via ons blog houden we je op de hoogte van alle ins en outs op het gebied van goeie energie.