HomeBlog

Organic Energy in de media

Organic Energy in de media

Afgelopen maandag lanceerden we 'Organic Energy': onze nieuwe campagne waarmee we mensen bewust willen maken van de vervuilende steenkoolindustrie. Want veel Nederlanders steunen die zónder het te weten.

Steenkool is de meest vervuilende fossiele brandstof. Toch steunt 50% van Nederlandse huishoudens (onbewust) de kolenindustrie, door energie af te nemen bij een leverancier die kolenenergie produceert. Met deze campagne willen we laten zien hoe misleidend en vervuilend de huidige energiemarkt is. Zo steunen miljoenen mensen, vaak zonder het te weten, de steenkoolindustrie. Dit moet anders. En daarom lanceert Vandebron Organic Energy: 100% authentieke kolenenergie. 

Enthousiast ontvangen

Niet alleen door consumenten, maar ook door de media werd deze campagne enthousiast ontvangen. Zondagavond hadden we zelfs een voorpublicatie in Trouw. Maar ook in AdformatieFonkonlineNederlands MediaNieuws en Marketingtribune hebben over Organic Energy geschreven. Viva wijdde er een blog aan, evenals Vance, Elle.nl en Sprout. We zijn blij met zoveel aandacht èn de positieve reacties die we lazen op social media.

Verwarring

Natuurlijk kregen we ook reacties terug dat mensen dachten dat Organic Energy echt bestond en dat we met deze satirische video alleen maar verwarring zaaiden. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. We willen juist bewustwording creëren en mensen laten nadenken over de oorsprong van hun energie. 

Ben je benieuwd waar jouw energie vandaan komt? 

Geschreven door Rolien Sandelowsky

Rolien is voormalig copywriter bij Vandebron.

Deel dit artikel